تسلیت اسطوره ی خوبی
مولفه های اصلی متمدن بودن از منظر امام خمینی(ره)
ابتدا رحلت امام عزیز (ره)خدمت امام خامنه ی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم؛
متمدن بودن یعنی داشتن آزادی حقیقی
آنکه ضامن این است که یک کشوری … متمدن باشد، آزادیخواه به معنای حقیقیاش باشد، استقلال داشته باشد به معنای حقیقیاش، آن مکتب [تعالی بخش]انسانیت [اسلام]است، غیر از او هیچ [مکتبی قادر]نیست، … آزادی به مردم بدهد.(۱)
آزادی غیر حقیقی
آن آزادی که در غرب است یک قدری فحشاست که هر جوری دلشان میخواهد عمل کند در شهوات، هیچ قید و بندی نباشد، آزادند هر طوری دلشان میخواهد در فحشا غوطهور شوند…آنی که آزادی به مردم میدهد، آزادی در حدودی که فحشا نباشد، آنی[آزادی] که مخالف با شخصیت انسانی است نباشد، آن را مکتبهای توحیدی میدهند ـ که در رأس آنها اسلام است. گرایش باید پیدا کرد به این مکتب، اگر بخواهید سعادتمند بشوید، جدیت کنید که این مکتب تحقق پیدا کند… (۲)
اقتصاد مقاومتی یعنی عدم وابستگی اقتصادی
انشاءاللّه بعد از یک چندی اقتصاد ما اقتصاد صحیحی بشود؛ و انتساب به سایر ممالک را احتیاج نداشته باشیم. یک مملکتی خودش خودکفا بشود؛ خودش بتواند ارزاق خودش را اداره بکند. این خانه خرابها به اسم «اصلاحات ارضی» بکلی از بین بردند زراعتهای ما را، و بکلی کشاورزی را از بین بردند، و یک بازار درست کردند برای خارجیها…(۳)
اتحاد و حدت رمز پیروزی است
برادرها! به اسلام روی بیاورید همه، توجه به اسلام بکنید، از تفرقه دست بردارید، توجه کنید وحدت کلمه، اینی که رمز پیروزی شما شد، اسلام و وحدت کلمه، این دو تا مطلب را نگهش دارید، محکم.(۴)
………………………………………………………………………………………….
(۱-۴)بیانات امام خمینی در جمع اعضای جامعۀ ورزشی اصفهان در تاریخ۲۳- ۰۴-۱۳۵۸
سالروز رحلیت امام خمینی (ره) بر شما دوست عزیز تسلیت باد
می خوام یه سایتی رو بهت معرفی کنم خودم که تازه باهاش آشنا شدم واقعا استفاده کردم در زمینه خاصی فعالیت می کنه
من لیست یه سری از عناوینش رو برات می زارم
عناوین سایت نظام تمدن نوین اسلامی
مباحث مقدماتی
۱-اهمیت تبیین معرفت توحیدی و نظام سازی کلان بر مبنای آن
۲-بنیانگذاران اصلی تکفیر ، شیطان پرستی و بی دینی
۳-فتنه ی دین علیه دین
۴–نفوذ با لیبرالیسم
۵-علت اصلی انحطاط انسان و جامعه
۶-سوال مبنای و مساله ی اصلی انسان
۷-اعتماد به دکترین های اسلام و نظام سازی کلان طبق آن
تبیین معرفت توحیدی
۱-عمق نگرش در کسب معرفت
۲-هدف از معرفت
۳-مبانی و منابع معرفت
۴-محتوای معرفت
۵-معیار سنجش علم از جهل
۶-مساله تضاد علم و دین
۷-سوال مبنایی و محوری علم و معرفت
۸-تربیت علمی وظیفه ی اصلی
۹-هویت علم از منظر حکما
۱۰-حکماء ، معماران تمدن نوین اسلامی
۱۱-مبانی قرآنی تحول علوم انسانی
۱۲-مبنایی ترین رکن تمدن
۱۳-رابطه ی هویت علم و هستی(۱)
۱۴-رابطه ی هویت علم و هستی (۲)
۱۵- تبیین قرآنی علم ،عالم و معلوم(۱)
۱۶- تبیین قرآنی علم ،عالم و معلوم(۲)
۱۷-تولید علم بومی و طرح ریزی شاخه های آن
تبیین نظام تمدن نوین اسلامی
۱) نظام تمدن نوین اسلامی
۲) نظام سازی با مبنای معرفت توحیدی
۳) آرمانهای انسانی تمدن سازی
۴) انقلاب سوم، تحول در نظام معرفتی
۵) راهبردهای کلان نظام معرفت توحیدی
۶) بعد نرم افزاری تمدن نوین اسلامی
۷) اقدام اول و کلید اصلی نظام سازی کلان معرفت توحیدی
۸)مردم سالاری در تمدن نوین اسلامی
۹) احیاء اندیشه، تفکر و فرهنگ ناب اسلامی
۱۰) نسبت تعریف علم و معرفت با تمدن سازی
۱۱) موانع تمدن سازی بر مبنای معرفت توحیدی اسلام
فصل اول)صفات و روحیات مانع توسعه تمدن نوین اسلامی
۱) روحیه ی ما نمی توانیم
۲) روحیه ی افراطی و سلبی در مواجهه با فرهنگ بیگانه
۳)روحیه ی عدم سازش و اتحاد پذیری
۴) روحیه ی برخورد غلط با تحول و مدیریت آن
۵) روحیه ی اقدام ناهوشیارانه ی بدون توجه و بدون بصیرت
۶)روحیه ی علم گرایی غافلانه از نظام معرفتی خویش
۷)روحیه ی عدم انسجام بخشی به نظام معرفتی خویش
۸)روحیه عدم پایبندی و عدم اعتماد به ارزش های خویش
۹)روحیه ی تقلید افراطی در نقاب روشنفکری
۱۰)روحیه ی غرض ورزی شخصی در اقدام های دینی
۱۱)روحیه ی عدم تشخیص درست ِاولویت های اقدام
۱۲)روحیه ی علم گرایی بدون توجه به تربیت اخلاقی
۱۳)روحیه ی مدرک گرایی بدون تعمق علمی